Door in de eerste plaats te luisteren naar jou. We zoeken samen uit wat je juist nodig hebt om je vraag te beantwoorden. Welke stap heb je nodig om verder te kunnen? Wie kan je hiermee helpen? Waar kan je die hulp vinden? Hoe lang gaat dat duren? Dit zijn vragen die we samen proberen op te lossen. We houden zoveel mogelijk rekening met wat jij denkt en voelt.
Heb je een klacht, dan luisteren we er graag naar.
We hebben beroepsgeheim, dit wil zeggen dat we niet zomaar mogen verder vertellen wat we van jou weten. Als je naar het CLB komt, dan maken we ook een dossier. Je mag vragen om iets in je dossier te schrijven of te steken dat jij belangrijk vindt. Je ouders mogen het dossier inkijken. Maar is er iets wat je vertelde waarvan je niet wil dat je ouders dat weten, dan geven we die informatie niet door!
Je kan ons op meerdere manieren bereiken: via je school, je kan ons mailen, via Smartschool maar je kan ons ook bellen of een afspraak maken voor een gesprek. Het kan zijn dat je niet graag alleen komt. Geen probleem, dan mag je iemand meebrengen waarbij jij je goed voelt. Die persoon noemen we een vertrouwensfiguur en heeft op dat moment beroepsgeheim.
Is die stap nog te groot voor jou? Dan kan je ook met ons chatten via de CLB Chat. Deze is anoniem als je dat wenst en niemand anders kan het gesprek lezen of volgen. Ook als ouder kan je gebruik maken van de Chat:
Handelingsgericht werken